| Links between Vaccination Fear-, Anxiety-, Alexithymia-, and Type D Personality-Related Vaccination Decisions: A Network Analysis in a Multicultural Sample | 2024 | Malas, O.; Boustani, N.M.; Duradoni, M.; Omotoso, D.; Avşar, A.Ş.; Shyroka, A.; Colombini, G.; Tolsá, M.D. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The Vaccination Fear Scale (VFS-6): Adaptation, Cross-Cultural Validation, and Invariance among Genders and Six Different Cultures, Applying Classical Test Theory (CTT) and Item Response Theory (IRT. | 2024 | Malas, O.; Boustani, N.M.; Duradoni, M. ; Omotoso, D.; Avsar, A.S.; Shyroka, A.; Colombini, G.; Blanch, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Estructura Factorial, Validez, Fiabilidad e Invariancia de Género del Cuestionario de Autoevaluación de Ansiedad ante los Exámenes (CAAE) | 2024 | Malas, O. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The talk debrief experience: Intervention in prehospital personnel care during the Covid-19 pandemic | 2024 | Malas, O.; Perez Cuit, X.; García Sicard, J.; Cuartero, A.; Cuartero, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Effect of Dialectical Behavior Therapy on Negative Affect, and Symptoms of Depression and Anxiety in Individuals with Borderline Personality Disorder during COVID-19 Pandemic | 2024 | Malas,O.; Gómez Domenech, Alba | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Anxiety Related to Online and Remote Exams in Spanish University Students | 2023 | Malas, O. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Influence of fear on anti-vaccine conspiracy theories and behaviour against vaccination | 2023 | Malas, O. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Psychometric Properties of the Catalan Version of the Goldberg Anxiety and Depression Scale (GADS). | 2022 | Malas, O.; Tolsá, M.D. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Miedo y creencias sobre la vacunación en docentes de enseñanza obligatoria durante la pandemia por COVID-19 | 2022 | Tolsa, M.D., Malas, O. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Depression, Anxiety and Stress Scales (DASS-21): Factor Structure, Reliability, Invariance and Validity of the Catalan Version | 2022 | Malas, O.; Tolsá. M.D. | Article en premsa | 
                    
                    
                        | The COVID-19 Pandemic and the Obsessive-Compulsive Phenomena, in the General Population and among OCD Patients: A Systematic Review | 2022 | Malas, O.; Tolsá M.D. | Review | 
                    
                    
                        | Needle-related Fear versus Vaccination Fear, Vaccination Intention, and Declared Reasons for Avoiding Vaccination | 2022 | Malas, O.; Tolsá, MD. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Re-exploring the connection between Emotional Intelligence, Anxiety, Depression, and Stress in adult population | 2022 | Tolsa, M.D.; Malas, O. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Los Menores en Red - Educando para Prevenir los Riesgos Ligados al Uso de Internet. | 2022 | Malas, O. | Llibre docent | 
                    
                    
                        | COVID-19: Impacto Psicológico, Factores de Riesgo e Intervenciones Psicológicas en el Personal Sanitario. Una Revisión Sistemática. | 2021 | Tolsá, M.D.; Malas, O. | Review | 
                    
                    
                        | Vaccination Fear Scale (VFS-6): Development and Initial Validation | 2021 | Malas, O.; Tolsa, MD | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Capítulo 19. Patrón D, personalidad y enfermedad cardiovascular | 2020 | Malas, O; Aluja, A. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Biological correlates of the Toronto Alexithymia Scale (TAS-20) in cardiovascular disease and healthy community subjects. | 2020 | Aluja, A.; Malas, O.; Urieta, P.; Worner, F.; Balada, F. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Psychological risk factors for metabolic syndrome:re-exploring the link | 2020 | Malas, O.; Aluja, A.; Balada, F.; Urieta, P.; Worner, F. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Juego, arte y lectura como herramientas de alfabetización informacional en población con riesgo de exclusión social. | 2020 | Ribas, M., Malas, K., & Malas, O. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Presentaciones con TIC versus preferencias de los estudiantes universitarios. | 2019 | Malas, O., Tolsá, M.D. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Las inteligencias múltiples en educación física: adaptación para la diversidad. | 2019 | Malas, O., Malas, K., Ribas, M. | Review | 
                    
                    
                        | Assessment of the Type D personality distress in coronary heart disease patients and healthy subjects in Spain | 2019 | Aluja, A.; Malas, I.; Lucas.; Worner, F.; Bascompte, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Psychometric properties of the Catalan version of DS14 scale for assessing Type-D personality | 2018 | Malas, O.;Lucas, I., Lario, J.; Aluja, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Una anàlisi de la tradició del Tió de Nadal i el seu ús com a recurs a l'escola. | 2018 | Malas, O., Malas, K., Ribas, M. | Review | 
                    
                    
                        | La educación física en niños con riesgo de sufrir asma debida al esfuerzo. | 2018 | Malas, O., Malas, K. | Review | 
                    
                    
                        | Unidad didáctica Adaptada para la Educación Física en un centro de Educación Especial. | 2017 | Malas, K., Malas, O., Ribas, M. | Article d'investigació |